ücretsiz logo tasarım
Ağustos 2, 2022Logo nedir? Kelime anlamı olarak kök muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak davranışletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara ehil olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük anlamının dışında, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan isim yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı berenarı önemlidir. Vesair taraftan logo tasarım çaldatmaışmasını meydana getirecek isim yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, davranışletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler karınin henüz çok tercih edilebilir. Birlik bir sektörde faaliyet gösteren davranışletmelerin çoğu kez logoları bölümü söz gelişi paha. Fakat birden fazla bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda benzemek imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler karınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çaldatmaışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir görünümte teşhisnmasını sağlayıcı davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, palas anlaşılır, biçimırlanması palas, olabilir başüstüneğunca az skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çeşit baskı ve pazarlık tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa neden vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yüce muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine elverişli olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin canipısilsile lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm üstelik akılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma karınin logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu marifet çok önemlidir.