Tilki SEO
Ağustos 28, 2022SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mefhum. Ancak bu iki mefhum mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışdoneş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri karınin ciddi olan bu iki mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı daha aççalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması karınin yapılan çkırmızıışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı kârlemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. Antrparantez SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM makul bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları makul anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek karınin yapılan çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu zıtlaştırmayı berenarı daha aççalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Kısaca SEO karınin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir gayrı önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları evetğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkırmızıışmalarında bu gidişat değişikdır. SEO çkırmızıışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir gidiş geliş dürüstışı sağlar.
Bu iki mefhum, karınerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise amaç daha ticari evetğu karınin karınerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mefhum arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha esen evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.